Türk Dizilerinin Yükselişi, Dünyanın 170 Ülkesine İhraç Ediyoruz

Türk Dizilerinin Yükselişi, Dünyanın 170 Ülkesine İhraç Ediyoruz
Türk Dizilerinin Yükselişi, Dünyanın 170 Ülkesine İhraç Ediyoruz.

Günümüzde televizyon sektörünün hacmi milyar dolarlar ile ifade edilen büyüklüğe ulaşırken, bu alanın en önemli yapımları Türk dizileridir.

Kısa sürede kendi başına bir sektöre dönüşecek kadar hızlı büyüyen ve uluslararası boyut kazanan Türk dizileri hem ulusal televizyon kanallarının en fazla izlenen hem de ihraç edilen yapımlarıdır. Türkiye, dizi ihracatında en hızlı yol alan ve dizi ihracatı açısından şu anda dünyada Amerika Birleşik Devletleri’nden (ABD) sonra ikinci sırada yer alan ülke konumundadır.

Bunun yanı sıra Türk dizilerinin en büyük başarısı, yurt dışında primetime kuşağında yayınlanıyor olmasıdır. Türk dizi ihracatı için lider pazarlar; Latin Amerika, Balkan ülkeleri, Avrupa, Asya ve Orta Doğu’dan oluşmaktadır. Önceki yıllarda lider pazar olan Orta Doğu, son yıllarda yerini Latin Amerika’ya bırakmıştır. Türk Dizilerinin Yükselişi, Dünyanın 170 Ülkesine İhraç Ediyoruz.

Türk Dizi İhracatının Ekonomiye Katkısı

Dizi ihracatının ülkeye, gittikçe artan bir ihracat katkısı bulunmaktadır. Türkiye’nin yıllık dizi ihracatı, 11 yılda 350 katına çıkarak 350 milyon dolara ulaşmıştır. Bu rakamın 2024’te 600 milyon dolara ulaşması beklenmektedir.

Meb Hocam/ ÖZEL HABER

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.