Öğretmenler ne istiyor? Öncelikli bölgelere atama talepleri yerine getirilir mi?

Öğretmenler ne istiyor? Öncelikli bölgelere atama talepleri yerine getirilir mi?
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesine tabi olarak görev yapan ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) sınavına girmiş memur öğretmenler öğretmen açığının yoğun olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev alarak bu açığın kapatılmasına katkı sunmak istemektedirler.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesine tabi olarak görev yapan ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) sınavına girmiş memur öğretmenler öğretmen açığının yoğun olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev alarak bu açığın kapatılmasına katkı sunmak istemektedirler. Bu taleplerini dile getirirken makul kontenjanlarla atamalarının gerçekleştirilmesini beklemektedirler.​

MEMUR ÖĞRETMENLERİN TALEPLERİ NELER?

Memur öğretmenler mevcut görevlerinden öğretmenlik kadrolarına geçiş yapabilmek için belirli düzenlemelerin yapılmasını talep etmektedirler. Bu talepler şu şekilde özetlenebilir:​

Ayrı Atama Takvimi ve Kontenjanı: Mevcut yönetmeliklerde değişiklik yapılarak memur öğretmenlere özel bir atama takvimi ve kontenjanı belirlenmesi veya ilk ataması yapılacak öğretmen kontenjanının %3'lük bir kısmının memur öğretmenlere ayrılması.

Öncelikli Bölgelere Atama: Atamaların mevcut görev yerleri ile acil öğretmen ihtiyacı olan Doğu Anadolu Güneydoğu Anadolu ve Karadeniz'in doğu bölgelerindeki 4 5 ve 6. zorunlu hizmet alanlarına yapılması.

ÖABT Puanlarının Dikkate Alınması: 2022 2023 ve 2024 yıllarına ait ÖABT sınav puanlarının dikkate alınarak memur öğretmenlerin öğretmenlik mesleği ile bağlarını koparmadıkları ve güncel müfredatı takip ettikleri bilinmektedir. MEB'in belirleyeceği bir kontenjan ile kendi aralarında sıralama yapılarak 50 taban ÖABT puanına göre geçiş sağlanmalıdır.

ogretmenler-ne-istiyor-oncelikli-bolgelere-atama-talepleri-yerine-getirilir-mi.jpg

DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGELERİNDE ÖĞRETMEN İHTİYACI

Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde öğretmen açığı uzun yıllardır devam eden bir sorundur. O bölgelerde görev yapan öğretmenlerin çeşitli nedenlerle görev yerlerinden ayrılma oranları yüksektir. Örneğin 2015 yılında Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde 16.549 öğretmen görev yerinden ayrılmıştır. Bu rakam bölgedeki öğretmen hareketliliğinin boyutunu göstermektedir.

Öğretmenlerin bölgeden ayrılma nedenleri arasında; aile birliği sağlık can güvenliği mazeretleri ve isteğe bağlı yer değişiklikleri bulunmaktadır. Bu durum bölgede sürekli bir öğretmen açığına neden olmaktadır. Öte yandan bölgedeki öğretmenlerin görev sürelerinin kısa olması öğrencilerin eğitim süreçlerini olumsuz etkilemektedir.

Memur öğretmenlerin öğretmen açığının yoğun olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev almak istemeleri hem kendi kariyer gelişimleri hem de bölgedeki eğitim kalitesinin artırılması açısından önemlidir. Bu taleplerin değerlendirilmesi bölgedeki öğretmen açığının kapatılmasına katkı sağlayacak ve öğrencilerin daha istikrarlı bir eğitim süreci geçirmelerine olanak tanıyacaktır.

MEB Hocam / ÖZEL HABER

Kaynak:Haber Merkezi

Bunlar da İlginizi Çekebilir
Öğretmen Atama