Ücretli öğretmenlik başvuruları ne zaman ve hangi adımlarla yapılır?
Ücretli öğretmenlik başvurularının hangi tarihlerde yapılacağına dair araştırmalar hız kesmeden devam ediyor. 2024-2025 eğitim öğretim yılı öncesinde ücretli öğretmenlik başvuruları yeniden ilgi odağı haline geldi. Her yıl temmuz ve ağustos aylarında gerçekleştirilen başvuruların bu yıl hangi günlerde yapılacağı merak konusu oldu. Peki bu yıl ücretli öğretmenlik başvuruları ne zaman ve nasıl gerçekleştirilecek?
2024-2025 eğitim-öğretim yılı için ücretli öğretmenlik başvuruları hakkında tarih araştırmaları devam ediyor. Ücretli öğretmenlik başvuruları her ilçede farklı zamanlarda alınabiliyor. Peki ücretli öğretmenlik başvuruları hangi tarihlerde ve ne şekilde gerçekleştirilecek?
MEB ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK BAŞVURULARI NE ZAMAN ALINMAYA BAŞLAYACAK?
Ücretli öğretmenlik pozisyonları için başvurular genellikle temmuz ve ağustos aylarında alınmaktadır. Başvuruların değerlendirilmesi ve öğretmenlerin atanması süreci ise komisyonlar tarafından yürütülmektedir. Görevlendirme yapılan öğretmenler gerekli belgeleri bizzat Okul Müdürlüğüne teslim etmekle yükümlüdür.
Her ilçede başvuru tarihleri farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle başvuruda bulunmak isteyen adayların ilgili ilçenin Milli Eğitim Müdürlüğü'nden detaylı bilgi alması önem arz etmektedir.
MEB ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK BAŞVURUSU YAPANLARIN SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANIR?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) henüz ücretli öğretmenlik başvuru sonuçlarının açıklanacağı tarihlere dair bir duyuru yapmadı. Sonuçların bakanlık tarafından SMS yoluyla bildirilmesi planlanıyor.
Bununla birlikte il ve ilçe müdürlüklerinin internet sitelerinden sonuçların sorgulanabileceği belirtiliyor.
Ücretli öğretmenlik başvurusu onaylanan adaylar diploma formasyon belgesi kimlik fotokopisi son altı ay içinde alınmış tek hekim raporu ve adli sicil kaydını atandıkları okula teslim etmek zorundalar.
E-DEVLET ÜZERİNDEN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR? ADIM ADIM ÖĞREN
E-Devlet üzerinden ücretli öğretmenlik başvurusu yapacak olan adaylar şu adımları izleyecekler;
1-Öncelikle başvuru ekranına girecek olan ücretli öğretmen adayları kimlik bilgilerinin olduğu ekranla karşılaşacak.
2- İletişim bilgileri Milli Eğitim İl veya İlçe Müdürlüğü'nün öğretmen adayıyla iletişim kurabilmesi için önem arz ettiğinden bu bölümün doğru incelenmesi yanlışlık varsa düzeltilmesi gerekecek.
3- Eğitim bilgileri bölümünde yer alan; "Formasyonum var." "Köy Okullarında Çalışmak İstiyorum." "Milli Eğitim Bakanlığından Emekli Oldum." Yurt dışı eğitim kurumlarından mezun oldum ve YÖK denkliğim var ya da Eğitim Enstitüsünden mezun oldum." seçenekleri incelenerek varsa ilgilendiren seçenek tercih edilecek.
4- Yukarıdaki bilgiler tamamlandıktan sonra 'Kaydet ve İlerle' butonuna basılmalıdır.
5- 'Kaydınız başarıyla oluşturulmuştur. Tercih bilgilerinizi aşağıdan girmeye başlayabilirsiniz.' bildiriminin karşınıza çıkmasının ardından ön lisans ve lisans mezuniyeti bilgileriniz içerisinden tercihinize esas olan mezuniyet bilginizi belirtilen alandan seçmeniz zorunlu olacak.
6- İl ve ilçe tercihiniz ile birlikte branş belirtmeli ikinci dönem de bu tercihlere göre çalışmak istiyorsanız 'İlgili tercihimin ikinci dönemde de geçerli sayılmasını istiyorum.' seçeneğini işaretlemelisiniz.
UYARI:
Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mebhocam.com.tr İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.