Üniversite büro memuru: Arşiv sonucu ve 3 aylık bekleme süresi!

Üniversite büro memuru: Arşiv sonucu ve 3 aylık bekleme süresi!
Bir üniversitede büro memuru olarak ataması yapılan arşiv sonuçları açıklanan fakat göreve çağrılmayan personel ne yapmalı? Arşiv soruşturması kaç ay sürebilir ve nasıl öğrenilir? İşte konuyla ilgili ayrıntılar

Üniversiteye büro memuru olarak atanan bir personel bir aydan uzun süredir arşiv araştırmasının sonuçlanmasını beklemişti, sonuçlandı. Fakat kurum göreve çağırmadı. Birimi aradığında ise sürecin devam ettiği söylenerek bir belirsizlik ifade edildi.

Arşiv araştırması sonucu olumsuz olmadığı sürece kurum personeli atamasından vazgeçemezsin. Bu yasal olarak makul bir sebep değil. Ancak üniversitede personel olarak görev alacakların aşaması bazı durumlarda uygulanıyor olabiliyor.

Kurum içerisindeki iç işleyişten kaynaklı olarak sürelerde değişkenlik olabiliyor.

Arşiv Araştırması Neden Geç Sonuçlanır?

Bir başka sebep bu yıl ilk kez alınan tasarruf tedbirleri kararı olabilir. Personel alımı süreci bu sebeple belirtilen o kurumda biraz geç isteyebilir.

Arşiv araştırması eğer olumsuz sonuçlanmışsa kişinin bu araştırmanın hukuka aykırı olduğu ve hangi nedenle iptal edilmesi gerektiğini bildiren bir dava dilekçesi yazması önerilir. Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucunu öğrenmek isteyenler çalışılan kuruma dilekçe vermelidir.

Güvenlik soruşturmaları kurumun özel değerlendirme komisyonlarında gerçekleştirilir. Arşiv araştırması sonuçları en az 30 en fazla 60 iş gününü bulabilir. Bu sürelere de dikkat ederek hareket edilmesi önerilir.

Meb Hocam / ÖZEL HABER

Etiketler :
HABERE YORUM KAT

UYARI:
Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mebhocam.com.tr İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.