MEB'in “Ertelenmiş Çocukları” RAM raporu detayı

MEB'in “Ertelenmiş Çocukları” RAM raporu detayı
Milli Eğitim Bakanlığının belirlemiş olduğu bazı kuralların dışında kalan resmi olmayan fakat bazı velilerin uyguladığı öğrenilen ertelenmiş çocuk kavramı nasıl ortaya çıktı? RAM raporu detayı nasıl değerlendirilebilir? İşte ayrıntılar

Bakanlık tarafından belirlenen bir okuma yaşı sınırı bulunuyor. Bu sınır doğrultusunda belirli bir yaş grubunda olan öğrenciler ancak ilkokul 1. sınıfa başlıyor. Zorunlu eğitim kapsamında belirtilen yaşa gelen öğrencinin okula yazdırılması gerekiyor. Ancak istatistiklere bakıldığında anormal bir durum olduğu da fark ediliyor.

Özellikle son yıllarda daha çok fark edilen bu durum velilerin öğrencileri daha geç okula gönderme isteğinden kaynaklanıyor. Peki bu veliler ne yapıyor?

Yasal olarak belirli bir izin alınmıyor ancak bu veliler çocuğu 1. sınıfa göndermek istemiyor. Bu sebeple RAM raporu çıkartıyor. Öğrenci için alınan RAM raporu sayesinde çocuğun bir yılda olsa okuma yaşı ertelenmiş oluyor. Ancak bu durum farklı dezavantajları da oluşturuyor.

Bir sonraki yıl kendi akranlarının olmayan çocuklarla öğrenim görmek zorunda kalıyor. Sürecin farklı bir boyutu da var. Çocuğun el becerisi daha da geliştiği için diğer çocukların yanında ileri seviyede oluyor. Bu sefer sınıf içerisinde kendinden yaşça küçük olan çocuklar kendini yetersiz ya da güvensiz hissedebiliyor. Peki ne yapılabilir?

Burada bakanlığa büyük görev düşüyor. Pek çok kişi aynı fikirde ertelenmiş olan bu çocuklara MEB ayrı bir sınıf oluşturabilir..

Meb Hocam / ÖZEL HABER

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.