En fazla şikayet edilen bakanlık hangisi?

Kamu Denetçiliği Kurumu'nun (KDK) 2024 Yıllık Raporu'na göre, 2024 yılında kuruma toplam 14.762 başvuru yapıldı. 2023 yılından devreden 1.792 başvuru ile birlikte toplam 16.554 başvuru incelendi ve bunların %95,15'i (15.751 başvuru) sonuçlandırıldı.
EN FAZLA ŞİKAYET EDİLEN BAKANLIKLAR:
- Adalet Bakanlığı: Toplam başvuruların %18,68'i (2.757 başvuru) Adalet Bakanlığı'na yönelikti.
- Sağlık Bakanlığı: %6,35 oranıyla 937 başvuru alındı.
- Milli Eğitim Bakanlığı: %5,97 oranıyla 881 başvuru yapıldı.
- Sosyal Güvenlik Kurumu: %4,40 oranıyla 644 başvuru alındı.
EN FAZLA ŞİKAYET EDİLEN KONU BAŞLIKLARI:
- Adalet, Milli Savunma ve Güvenlik: Toplam başvuruların %22,93'ü (3.385 başvuru) bu alanlarda yapıldı.
- Kamu Personel Rejimi: %21,47 oranıyla 3.170 başvuru alındı.
- Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor: %8,45 oranıyla 1.247 başvuru yapıldı.
- Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetler: %7,28 oranıyla 1.074 başvuru alındı.
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik: %7,04 oranıyla 1.039 başvuru yapıldı.
KDK, 2024 yılında sonuçlandırılan 15.751 başvurunun 4.999'unu kabul edilebilir nitelikte değerlendirerek, kabul edilebilirlik oranını %31,74 olarak belirledi. Söz konusu 2.498 başvuru dostane çözümle sonuçlandırıldı. Kurumun tavsiye kararlarına uyma oranı ise %53,96 olarak gerçekleşti.
Kamu Başdenetçisi Mehmet Akarca, KDK'nın bireylerin hak arama süreçlerinde önemli bir rol üstlendiğini ve idareye iyi yönetim ilkelerini hayata geçirme konusunda rehberlik ettiğini açıkladı.
Kaynak:Haber Merkezi
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.