Pisa Verilerine Göre Türk Öğrencilerinin Eğitim Durumları
Pisa Verilerine Göre Türk Öğrencilerinin Eğitim Durumları
Türkiye'de öğrenciler matematik, fen ve okuma becerisi alanında ne durumda? PISA araştırması, 15 yaşındaki öğrencilerin modern toplumda yerlerini alabilmeleri için gereken temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip olduklarını ölçüyor. Peki ülkemizin oecd ülkeleri arasındaki sıralamamız nedir?
PISA uygulamasında Türkiye 81 ülke arasında 39'uncu, 37 OECD ülkesi arasında 32'nci sırada yer aldı.
Türkiye, PISA'ya geçmiş yıllarda 79 ülke arasında 42, 37 OECD ülkesi arasında 33'üncü sırada yer almıştı.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde gerçekleştirilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) araştırması, 15 yaşındaki öğrencilerin modern toplumda yerlerini alabilmeleri için gereken temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip olduklarını ölçmeyi hedefliyor.
Temel olarak öğrencilerin matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerileri alanlarındaki becerilerini değerlendiren PISA'nın araştırmasında ağırlıklı alan olarak matematik okuryazarlığı belirlendi.
PISA uygulaması 37’si OECD üyesi olmak üzere toplam 81 ülkenin katılımıyla gerçekleştirildi
Türkiye'nin 2003 yılından beri katıldığı PISA araştırmasının raporuna göre katılımcı 81 ülkenin matematik alanındaki ortalama puanı 438, 37 OECD ülkesinin ortalama puanı 472 ’olurken Türkiye’nin matematik alanındaki ortalama puanı 453 olarak ölçüldü.
Türkiye bu puanla Yunanistan, Şili, Meksika, Kosta Rika ve Kolombiya olmak üzere beş OECD ülkesinin de olduğu toplam 42 ülkeden daha yüksek performans gösterdi.
Meb Hocam/ ÖZEL HABER
Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.