Seri Üretime Geçen İlk Yerli Otomobil Anadol Üretimi Neden Durdu?
Togg'dan daha önce de yerli otomobil serüvenimiz vardı. Bunlardan biri de herkesin bir dönem dilinden düşürmediği Anadol'dur. Peki Anadol'a ne oldu?
1960'lı yıllarda ithal edilen araçlar artık yeterli gelmemiş ve ülkede bir otomobil ihtiyacı artmıştı. İşte Vehbi Koç'un da bu doğrultuda hareket etmesiyle başladı her şey. 1966'da Türkiye'de Otosan firması, Ford Motor Company ile lisans anlaşması yaparak otomobil üretimine başladı. Böylece ülkemizin ilk yerli otomobili olan Anadol'un temelleri de atıldı. Peki sonra neden üretimi durdu?
1966'nın Ocak ayında, İngiltere'de üretilen prototip Anadol, zorlu bir yolculuğun ardından İstanbul'a ulaştı.
Anadol, piyasaya sürüldüğü zaman bilgisizce laflar eden ve her fırsatta karşı çıkan bazı gruplar tarafından "İnekler yedi, tamircide fareler kemirdi; sabah arabayı bulamadılar." gibi saçma dedikodular da yayılmıştı. Bu söylenti, 70'lerde Beşiktaş'ta bir Anadol'un yokuş aşağı inerken bir eşek arabasının yanına gelmesi ve bu durumun bir fotoğrafının Hayat Dergisi'nde yayımlanmasıyla başlamıştı.
Anadol'un üretimi, 1984'te toplam 93.188 adet ile sona erdi.
Meb Hocam/ ÖZEL HABER