İl millî eğitim müdürlükleri illerine atanan öğretmenler için 7315 sayılı Güvenlik
Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu, 3 Haziran 2022 tarihli ve 31855 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerini ivedilikle başlatacaklardır.
Sözleşmeli öğretmenlerin gireceği güvenlik soruşturmasında nelere bakılacak?
Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilecek olan 20.000 öğretmeni ataması 23 Kasım tarihinde gerçekleştirilmişti. Ancak söz konusu öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde sözleşmeli öğretmen olarak göreve başlayabilmeleri için güvenlik soruşturmalarından geçmesi gerekmektedir. Peki söz konusu güvenlik soruşturmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir? Bahsi geçen güvenlik soruşturması yürütmekte sorumlu olan birim hangi birimdir? İşte detaylar
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması tamamlanan adaylardan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda valiliklerde oluşturulan Değerlendirme Komisyonunca göreve
başlatılması uygun görülenlere 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre tebligat yapılacaktır.
Tebligat adresi adayların tercih başvurusunda belirttikleri ve atama kararnamesinde yer alan adres olup adresin hatalı, eksik olması veya sonrasında değişmesi durumunda oluşacak hukuki sonuçlardan adaylar sorumlu olacaklardır.
Değerlendirme Komisyonunca göreve başlatılması uygun görülmeyen adaylar hakkında alınan karar ile bu karara ilişkin nesnel ve gerekçeli değerlendirmeler Personel Genel Müdürlüğüne bildirilecektir.
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerinin her evresinde ilgili mevzuat hükümlerine göre gizliliğe uyulması gerekmektedir. Atama kararnameleri kendilerine tebliğ edilenlerin göreve başlamak üzere 15 günlük
yasal süresi tebliğ tarihinden itibaren başlayacaktır
İl veya ilçe millî eğitim müdürlükleri adayın elektronik başvuru formundaki beyan
ettiği bilgilerle atamaya esas belgelerin uyuşup uyuşmadığını kontrol edecekler ve atamaya esas belgelerden birer nüsha alarak adayın özlük dosyasında muhafaza etmek üzere saklayacaklardır. Bilgilerin uyuşmaması halinde durum Personel Genel Müdürlüğüne bildirilecektir.
Meb Hocam / ÖZEL HABER