Türkiye Yüzyılı Maarif modeli ile birlikte eğitimde yeni bir bakış açısı gündeme geldi. Milli Eğitim Akademisinin kurulması ile birlikte özellikle mülakat sisteminde kapsayıcı bir yenilik alanı oluştu. Son 22 yıllık sürece baktığımızda atılan adımların izlerini daha güçlü şekilde görebilmekte mümkündü. Süreçte dönüşümün tamamlayıcısı olarak görülen Türkiye Yüzyılı Maarif modeli üzerinde çalışmalar sürdürülüyor.
Her alanda yetkin ve erdemli insan yetiştirme bilinci ile hareket edilerek ortaya konan bu sistemde amaç toplumsal olarak maneviyata güçlendirebilmek ve kalkınmayı hızlandırmak.
2024-2025 eğitim öğretim yılı içerisinde 1. sınıf, 5. sınıf, lise hazırlık ve 9. sınıf öğrencileri yenilenen müfredat sistemi ile özel olarak basılmış kitaplarla eğitim görmeye başladı. Burada amaç aslında öğrencinin yükünü hafifletebilmek ve süreci daha özgün hale getirebilmekti.
Türkiye'nin kendine ait bir eğitim modeli oluşturabilme hedefiyle çıkılan bu yolda ana dil becerisini geliştirebilmek için de farklı adımlar atıldı. Sürekli olarak izlenen ve değerlendirilen bir süreçte görüşler de dikkate alındı.
Türkçe ve Türk dilinin öne çıktığı bir yapılanmanın getirisi olarak dil yetkinliğini artırabilmenin yolu arandı. Süreçte uygulanan bir başka yenilik açık liseye geçişlerde izlenen yöntemlerdi.
Süreci daha verimli hale getirebilmek adına açık liseye geçişler sınırlandırıldı. Ayrıca velilere destek olabilmesi adına dijital içeriklerinin sayısı çoğaltıldı. Nasıl bir eğitim süreci daha kaliteli hale getirir? Hedefimiz nasıl bir öğrenci? gibi eğitimde yeni dönemin şifrelerini oluşturacak başlıklar üzerinde yoğunlaşıldı ve bu alanda faaliyetler sunulmaya çalışıldı.